hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| توسعه گردشگری سلامت با احیای حمام تاریخی رهنان

اصفهان| توسعه گردشگری سلامت با احیای حمام تاریخی رهنان

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان از توسعه گردشگری سلامت با احیای حمام تاریخی رهنان در قالب 11 برنامه خبر داد و گفت: اعمال یداوی، مزاج شناسی، حوضچه‌های ماهی، رایحه اجرایی و ...ازجمله این برنامه‌ها خواهد بود.

حمید اشرفی با اشاره به اینکه منطقه 11 شهرداری اصفهان در شمال غربی شهر با مساحت هزار و 140 هکتار واقع‌شده است، اظهار کرد: این منطقه دارای 117 هکتار بافت فرسوده است.

او ادامه داد: فضای سبز منطقه بیش از 400 هزار مترمربع است که سرانه فضای سبز بدون بوستان شهدای مدافع حرم، حدود 7 مترمربع است.

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان جمعیت منطقه 11 را 60 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تراکم جمعیت این منطقه 7.4 نفر در هر هکتار است که شامل هفت محله؛ کوجان، جهانشاه، طاخونه، زاغونه، ماشاده، درب میدان و لیمجیر است.

او ادامه داد: منطقه 11 دارای قدمت 1400 ساله است که برخی محله‌های آن مانند ماربین قدیم می‌تواند به‌عنوان قطب فرهنگی در کشور مطرح شود.

اشرفی به اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی و تفریحی در این منطقه اشاره کرد و از اجرای طرح‌های محرک توسعه با مشارکت سرمایه‌گذاران به‌صورت نقدی و ملکی خبر داد.

او اجرای محور گردشگری رهنان، آزادسازی کارخانه روغن نباتی ناز و ساخت پیاده راه رهنان را ازجمله طرح‌های در دست اقدام در این منطقه عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما احداث بوستان آئینی است چراکه ما در این منطقه 700 نسخه شبیه‌خوانی داریم که 400 مورد آن آئینی است.

مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان با بیان اینکه دسته‌جات زنجیرزنی رهنان در میراث ناملموس ثبت شد، تصریح کرد: تغییر کاربری هنرسرای مهتاب به نخستین سینمای غرب اصفهان، از دیگر طرح‌های فرهنگی منطقه است که می‌تواند در کنار اکران فیلم، برنامه‌های فرهنگی نیز همچنان در این سینما پیگیری شود تا زمینه مشارکت هنرمندان باقی بماند.

او ادامه داد: تغییر کاربری زمین 40 هزار مترمربعی به مانژ اسب‌سواری، احداث باغ بستنی، احداث مکان‌های ورزشی روباز با چمن مصنوعی، اصلاح پیاده‌روسازی‌های سطح منطقه، بازسازی مبلمان شهری و به‌روزرسانی تابلوهای منطقه ازجمله طرح‌های عمرانی – تفریحی است.

اشرفی افزود: افتتاح بزرگ‌ترین پارک شمال غرب اصفهان در زمینی به وسعت 52 هزار مترمربع مزین به نام شهدای مدافع حرم و خیابان شهید تقیار جزو طرح‌هایی است که به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرارگرفته است.

او با اشاره به اینکه امسال به‌رغم درآمدهای ناچیز منطقه، تعداد فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی بیش از تعداد روزهای سپری‌شده بوده است، گفت: 500 برنامه در حوزه فرهنگی و تفریحی برای مردم منطقه در سال 97 اجرا شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد